Θέλω να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου σε σχέση με την γνώση, και εν προκειμένω την Αστρολογική γνώση.
Θεωρώ τον σημαντικότερο παράγοντα για το χτίσιμο της γνώσης, ότι είναι η διάθεση για να μάθει κανείς, η οποία ενυπάρχει στον καθένα μας, αλλά η κατάλληλη στιγμή δεν υπάρχει πάντα, γιατί πάει και έρχεται. Τι θέλω να πω;
Θέλω να πω ότι για κάποιο λόγο, η διάθεσή μας δεν είναι πάντα ίδια. Αυτό το ξέρουμε μέσα από την μελέτη της αστρολογίας, που άλλη αξιοποιούν αυτή την διάθεση της στιγμής, ενώ άλλοι την προσπερνούν.
Δεν έχουμε πάντα ανοικτά τα μάτια και τα αυτιά μας για να μπει η γνώση μέσα, όταν όμως είναι ανοικτά τι κάνουμε;
Μιλώντας με την Αστρολογική γλώσσα, σίγουρα ο πλανήτης Δίας είναι ο υπεύθυνος για το άνοιγμα της διάθεσης μας για γνώση, που άλλοτε έρχεται σαν μια δίψα, γιατί ακριβώς είμαστε έτοιμοι να την αρπάξουμε, και άλλοτε σαν περιέργεια, που ίσως είναι το προστάδιο για τις εκάστοτε αναζητήσεις μας.
Ο Ερμής βέβαια είναι το όργανο του ανθρώπινου νου, για να προσλάβει και να επεξεργαστεί τις γνώσεις, αλλά και η Σελήνη, που καθορίζει ακριβώς την διάθεση, να δεχθεί στην μνήμη μας τις γνώσεις και να τις αποθηκεύσει.
Ο Ήλιος φυσικά πρωτοστατεί, αφού είναι υπεύθυνος για τις επιθυμίες μας, αλλά και η Αφροδίτη που καθορίζει την αισθητική μας διάθεση και ξεκαθαρίζει, το μου αρέσει, δεν μου αρέσει ή το έχω ανάγκη, δεν το έχω ανάγκη.
Ο Αρης φυσικά θα δώσει την ενέργεια για να εκτελέσουμε τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα όλων των άλλων, αλλά και ο Κρόνος, που θέλει τον χρόνο και την προσπάθεια, για να μας ανταμείψει.
Βλέπουμε λοιπόν, πόσοι παράγοντες λειτουργούν, στο να πάρουμε μία επιθυμία και να την κάνουμε πράξη σε μια συγκεκριμένη στιγμή; Γι’ αυτό με μαγεύει η Αστρολογία, γιατί με βοηθάει να καταλάβω τα κομματάκια μου και να τα αφουγκραστώ, βάζοντάς τα σε μία τάξη, και μία λογική σειρά.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πως οι διαθέσεις μας και η ισορροπία του νου, με την θέληση και την ορμή για πράξη, δεν είναι κάτι που το έχουμε στην τσέπη ότι ώρα θέλουμε… αλλά όταν υπάρχει η αρμονία και η ισορροπία μέσα μας, έτσι ώστε να συνεργαστούν τα κομματάκια μέσα μας και να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα, που θα είναι το δικό μας συμπέρασμα και το πετραδάκι για να κτίσουμε την δική μας γνώση!
Η γνώση όμως δεν έρχεται από μία πηγή, αλλά δημιουργείτε σιγά σιγά, σαν το ποτάμι που δέχεται το νερό από διαφορετικές πηγές και προσθετικά προχωρώντας γίνεται μεγάλος ποταμός. Η κάθε πηγή γνώσης έχει την αξία της και κερδισμένος είναι αυτός που μπορεί και την μαζεύει για να φτιάξει την δική του, που αφού την δημιούργησε του ανήκει, και θα την έχει για πάντα.
Η καλύτερη πηγή γνώσης είναι τα βιβλία, αφού τα γραπτά μένουν και έχουν μια διαχρονική αξία. Για να μείνουν στον χρόνο, σημαίνει ότι κουβαλάνε την διαχρονικότητα, που καθορίζεται από την συμπυκνωμένες έννοιες που μεταφέρουν από γενιά σε γενιά.
Η γνώση ενός διδασκάλου είναι εξίσου σημαντική εφόσον είναι πιο ζωντανή και άμεση. Ο κάθε δάσκαλος όμως, έχει την προσωπική του αντίληψη, που αν μας ταιριάζει καλώς, τότε λέμε ότι ο δάσκαλος μας εμπνέει. Το πιθανότερο βέβαια είναι γιατί αυτά που ακούμε ταιριάζουν με αυτά που ήδη γνωρίζουμε, αλλά θέλουμε να τα επιβεβαιώσουμε και να τα επεκτείνουμε.
Μία καλά οργανωμένη σχολή, έχει τους δασκάλους έτοιμους να δώσουν γνώση, αλλά και την δική σου διάθεση, που είναι απαραίτητη, για να είσαι συντονισμένος το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, να μάθεις με μια μέθοδο συγκεκριμένη με δομή και σύστημα. Τα ερεθίσματα θα τα πάρεις από προφορική και γραπτή ύλη, για να μπορέσεις εσύ και μόνο εσύ, να στήσεις την δική σου γνώση. Δεν θα είναι υπεύθυνη η σχολή, αν εσύ δεν είσαι έτοιμος να αξιοποιήσεις ότι σου δίνεται.
Τίποτα δεν γίνεται χωρίς αγάπη και ενδιαφέρον για το αντικείμενο της γνώσης που ζητάς. Κανείς δεν μπορεί να στην εμφυτεύσει στο μυαλό, αν εσύ δεν το έχεις πάρει στα σοβαρά, έτσι επειδή σου γεννήθηκε η επιθυμία.
Το διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια είναι μία πηγή γνώσης, την οποία ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει χωρίς χρήματα. Υπάρχουν βέβαια και σκουπίδια αλλά υπάρχουν και διαμάντια. Αν το μυαλό σου είναι ανοικτό μπορείς να ξεχωρίσεις αυτά που έχουν αξία, και να προσπεράσεις τα σκουπίδια. Ωστόσο πολλές φορές μέσα στα σκουπίδια, μπορεί να βρεις και αξιόλογα πράγματα που πετάχτηκαν έτσι από σύμπτωση, για κάποιο λόγο.
Πιστεύω ότι όλοι ξέρουμε, τι έχει αξία για εμάς εκείνη την δεδομένη στιγμή που εμφανίζεται κάτι και μετά χάνεται. Γι’ αυτό λέω στους μαθητές μου “μάζευε και ας είναι και ρόγες”. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να βρεις, και πού, γιατί η ίδια η γνώση χτίζεται από λεπτομέρειες, που για να τις μαζέψεις χρειάζεται ενδιαφέρον, ανοικτό μυαλό χωρίς προκαταλήψεις και υποτιμήσεις, και κυρίως χρόνο. Χρόνο ατελείωτο γιατί όσο ζεις μαθαίνεις και τις περισσότερες φορές, μαθαίνεις από τα παιδιά σου ή τους μαθητές σου!
Αλέκα Δουζίνα – Στυλιανού
τηλ.6957 637006